Thursday 10 January 2013

jangan pergi


Jangan pergi,
Mohon jangan ditinggal aku sendiri.
Jangan biar aku lemas dalam gelora sepi.
Jujur sakitnya rindu ini tidak terperi.

Kau melangkah laju tidak mampu ku kejar.
Bukan ku tidak mahu, tapi aku tidak mampu.
Jadi siapakah yang bakal mengganti dirimu?

Yang bakal menyeka air mataku,
Yang sanggup pinjamkan bahu,
Yang dodoikan aku dengan ritma puisi seperti sang bayi,
Yang faham peliknya aku,
Yang tidak lari saat semua orang memandang kejinya aku.

Aku mohon perlahankan langkahmu.
Aku campak ego aku untuk mengejarmu.
Aku endahkan lelah aku demi untuk menggapai tangan itu.
Sudah cukup aku tersiksa dengan hilangnya kau satu malam.

Jangan kau tambah deritanya aku,
Atau kau memang sengaja bermain dilohong hati?
Sekadar suka-suka? Tak guna !

Ucapkanlah yang jujur,
Supaya kita tidak lagi hanyut di tenggelam ombak pura-pura,
Supaya mampu untuk aku memberhentikan langkah.
Mengejar sesuatu yang belum pasti hari-hari depannya.

No comments:

Post a Comment